4 Pemulihan Semulajadi Untuk Melegakan sakit tekak

4 Pemulihan Semulajadi Untuk Melegakan sakit tekak

Ia boleh menyebabkan masalah apabila bercakap, membuat anda terjaga pada waktu malam dan membuat menelan kesakitan. Apabila anda mempunyai sakit tekak perkara pertama di fikiran anda ialah mencari masalah, meredakan kesakitan dan mencegah ia daripada datang kembali.

Terdapat beberapa sebab anda mungkin mempunyai sakit tekak. Ia boleh menjadi jangkitan atau virus, ia boleh dikaitkan dengan alahan atau disebabkan oleh dehidrasi. Asma dan bronkitis juga kemungkinan. Sebelum kita masuk ke dalam ubat-ubatan, biarlah saya memberikan anda satu senarai apa yang perlu melihat keluar untuk ... apabila anda perlu berjumpa dengan doktor.

Jika awak:

- Lihat lepuh atau tompok putih di tekak anda
- Mempunyai demam dengannya yang tahan lebih lama daripada dua atau tiga hari
- Mempunyai batuk produktif bersamanya.
- Ia berlangsung lebih dari seminggu yang
- Adakah kanak-kanak dengan batuk menyalak
- Notis mengelupas dalam mulut anda, di pipi, lidah atau gusi

Mereka yang benar-benar memerlukan doktor, dan mungkin bermakna ubat-ubatan. Yang tidak semestinya menghalang penggunaan ubat-ubatan ini rumah, tetapi mereka perlu dibincangkan dengan doktor untuk mengelakkan sebarang interaksi.

1) Berkumur: Terdapat beberapa cecair anda boleh berkumur untuk membantu mengurangkan kesakitan. Air garam suam adalah yang paling sering disyorkan untuk sifat-sifat penyembuhan, walaupun rasanya jahat. Berhati-hati untuk tidak menelannya, kerana ia boleh membuat anda loya. Listerine juga boleh menjadi berguna, tetapi tidak menggunakannya jika terdapat lepuh atau pengelupasan terlibat. Ia akan menyengat seperti apa-apa jika anda lakukan.

2) Madu dan Lemon: Campurkan bahagian yang sama madu dan lemon, kemudian menelan satu sudu itu. Lemon ini akan membantu mengurangkan sebarang titisan jawatan hidung manakala kot madu tekak. Ini boleh diulang seperti yang diperlukan. Jangan berikan ubat ini kepada kanak-kanak dua ke bawah, kerana mereka boleh mempunyai reaksi buruk kepada madu.

3) Licorice Root: Anda boleh mendapatkan kering kulit akar di kedai makanan kesihatan atau mencari tablet DGL mana makanan tambahan yang dijual. Kedua-dua kawasan yang pedih kot kehendak, walaupun tablet rasa dahsyat. Jika anda kencing manis, yang DGL mungkin satu-satunya jenis yang anda boleh gunakan. Jika anda mempunyai tekanan darah tinggi, mengelakkan herba ini kerana ia boleh menyebabkan ia naik mendadak.

4) Marshmallow Root: Walaupun ia tidak sekuat likuoris, Marshmallow boleh melakukan fungsi yang sama. Ia mempunyai manfaat yang berguna bagi mereka yang tidak boleh mengambil likuoris. Perlu diingat bahawa ini bukanlah konfeksi yang terdapat di pasar raya. Walaupun ia pernah dibuat daripada sap Marshmallow, ia kini dilakukan dengan fruktosa tinggi sirap jagung.

Ia adalah penting bahawa anda tidak mengambil sebarang ubat-ubatan pada masa yang sama sebagai dua ini lepas. Lapisan seterusnya dalam perut dan usus, dan boleh menghalang penyerapan.

Sakit tekak menyakitkan, tetapi kesakitan boleh dihentikan. Mudah-mudahan remedi di atas akan memberi anda sedikit kelegaan masa depan anda mendapatkan satu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar