Berpeluh kulit kepala - 5 Cara Mudah untuk Hentikan kulit kepala Berpeluh

Berpeluh kulit kepala - 5 Cara Mudah untuk Hentikan kulit kepala Berpeluh

Terlalu banyak kulit kepala berpeluh adalah sesuatu yang boleh menjadi seperti satu sumber rasa malu untuk sesiapa sahaja yang mempunyai ia. Benar-benar, peluh berlebihan di kulit kepala atau yang juga perubatan dikenali sebagai cranio-muka hiperhidrosis, benar-benar boleh memalukan bahawa sebaik sahaja anda melihat keadaan anda semakin teruk, segera dapatkan bantuan perubatan daripada doktor atau doktor kulit anda dan oleh itu, mencari ubat untuk menghapuskan apa-apa masalah. Berikut adalah lima cara mudah untuk akhirnya meletakkan selesaikan masalah peluh berlebihan anda di kulit kepala.

Pertama sekali, pastikan untuk menggunakan semua kaedah semula jadi mungkin ada sebelum anda mengambil jalan keluar dengan mana-mana kaedah bukan semula jadi yang lain untuk merawat hiperhidrosis anda di kulit kepala. Hanya memberi tumpuan kepada perubahan diet anda dan juga cara hidup hidup anda. Apa yang lebih baik ini adalah bahawa anda boleh yakin bahawa anda tidak meletakkan dalam cepat-fix kepada masalah anda berpeluh, tetapi penyelesaian kekal kepada masalah anda kulit kepala berpeluh.

Antiperspirants Atau Roll-Ons: Oleh kerana syarat itu adalah lebih kerap daripada tidak disertai dengan peluh berlebihan di muka dan tengkuk juga, pastikan anda mencari antiperspirant klinikal ditetapkan untuk membantu anda merawat keadaan anda hiperhidrosis di kulit kepala. Dapatkan yang roll-on dan meminta salah satu yang mempunyai gred perubatan. Dengan cara itu, anda boleh yakin bahawa apa yang anda mendapat adalah lebih kuat. Apa yang lebih, mereka direka untuk digunakan juga di bahagian-bahagian badan yang lain, dan juga ketiak anda. Walaupun satu halangan untuk menggunakan \ roll-on adalah bahawa ia akan menjadi sedikit lebih sukar untuk memohon pada kulit kepala.

Dadah lisan: Walaupun mengambil dalam beberapa ubat-ubatan yang ditetapkan untuk menyembuhkan peluh berlebihan di kulit kepala mungkin telah terbukti berkesan bagi sesetengah orang, ia akan sentiasa menjadi persoalan keselamatan yang akan timbul. Sebagai perkara fakta, mengambil ubat-ubatan untuk kulit kepala berpeluh akan menjadi kelemahan dan bukan satu kelebihan kerana dadah anda akan mengambil adalah sistemik dan masalah perubatan anda sedang menangani sebenarnya, setempat, yang peluh berlebihan di kulit kepala sahaja. Oleh itu, elakkan daripada menggunakan dadah sebanyak mungkin. Menggunakannya jika peluh berlebihan anda didiagnosis disebabkan oleh faktor emosi tertentu seperti kebimbangan, tekanan emosi atau psikologi, dan faktor-faktor lain seperti terlalu banyak membimbangkan.

Anticholinergics: Dengan menggunakan satu lagi kelas ubat-ubatan seperti yang anticholinergics diketahui menghapuskan hiperhidrosis atau berpeluh kulit kepala berlebihan dengan mengurangkan kumuhan badan seseorang seperti peluh dan air mata. Walau bagaimanapun, terdapat diketahui kesan sampingan kepada pengguna seperti dinaikkan suhu, muntah-muntah dan sakit kepala. Tanya doktor anda sebelum membuat keputusan untuk menggunakan kaedah ini tertentu rawatan.

Pembedahan: Akhir sekali, jika anda telah habis semua kemungkinan menyelesaikan dilema anda peluh berlebihan di kulit kepala tidak berjaya, maka anda mungkin telah kita lihat pada kemungkinan perlu melalui prosedur pembedahan untuk hiperhidrosis. Walau bagaimanapun, perlu diingat bahawa anda hanya perlu mengambil jalan keluar dengan kaedah rawatan apabila semua yang lain telah gagal dalam usaha anda untuk menghilangkan peluh berlebihan anda di kulit kepala anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar