Rawatan Hiperhidrosis - Bagaimana untuk Tahu Tepat Untuk Anda

Rawatan Hiperhidrosis - Bagaimana untuk Tahu Tepat Untuk Anda

Sebenarnya ada yang tidak terkira banyaknya rawatan hiperhidrosis disediakan untuk berjuta-juta orang yang mengalami keadaan memalukan hiperhidrosis atau peluh berlebihan. Oleh kerana terdapat begitu banyak bentuk hiperhidrosis, ia hanya akan menjadi semula jadi kerana mempunyai begitu banyak kaedah rawatan yang ada dan ubat untuk menyembuhkan mereka juga. Berikut adalah pilihan rawatan yang boleh diakses yang boleh anda pilih jika anda salah seorang daripada mereka yang terlibat dengan malady sosial ini.

Pertama, mengenal pasti apa bentuk hiperhidrosis atau berlebihan berpeluh anda benar-benar ada. Dengan cara itu, anda boleh dengan mudah dan berkesan menentukan penyelesaian yang sesuai kepada masalah berpeluh anda. Cuba untuk menentukan sama ada apa yang anda ada adalah peluh berlebihan tangan dan tapak tangan, atau hiperhidrosis axillary, yang lebih dikenali sebagai peluh berlebihan di ketiak, ada juga hiperhidrosis plantar atau peluh yang berlebihan di kaki. Apa yang lebih, apa yang anda boleh mempunyai adalah kulit kepala atau kepala berpeluh yang boleh menjadi yang paling memalukan semua jenis hiperhidrosis.

Quick-Fix Solutions
Pilihkan rawatan hiperhidrosis yang betul boleh didapati di kedai ubat tempatan dan pasar raya. Terdapat serbuk talkum yang telah terbukti berkesan dalam penyerapan kelembapan. Terdapat juga beberapa salap topikal dan krim untuk peluh berlebihan tangan dan tapak tangan atau yang anda mungkin memohon pada kawasan pangkal paha dan ketiak. Begitu juga, ada semburan badan, penyahbauan roll-on, antiperspirants untuk menyembuhkan anda daripada berpeluh berlebihan.

Ubat Oral
Terdapat ubat-ubatan oral anda boleh mengambil jika mereka telah ditetapkan dengan sewajarnya oleh doktor anda. Anda sebenarnya boleh membawa mereka untuk masa yang lama dengan syarat anda mematuhi dos doktor diperlukan. Walau bagaimanapun, kerana majoriti ubat diperolehi di kedai-kedai ubat diiktiraf mempunyai kesan sampingan tertentu, anda perlu membuat ia satu titik untuk sentiasa membawa anda ke mana sahaja anda pergi senarai semua kesan-kesan sampingan yang mungkin anda hadapi dalam mengambil setiap ubat.

Suntikan Botox
Jika selepas meletihkan semua kemungkinan menggunakan ubat semula jadi dan asas untuk menyembuhkan diri daripada peluh berlebihan, tetapi anda masih mengalami gangguan itu, maka sudah tiba masanya anda beralih kepada mempertimbangkan menggunakan lain-lain rawatan hiperhidrosis alternatif. Prosedur memberi suntikan Botox adalah salah satu rawatan yang diketahui berkesan untuk axillary hiperhidrosis. Ia sebenarnya melibatkan menyuntik sejumlah racun botulinum ke ketiak pesakit. Rawatan ini dikenali untuk bekerja secara jangka panjang; walaupun boleh menjadi sedikit mahal bagi ramai orang.

Akhir sekali, terdapat juga prosedur iontophoresis antara begitu banyak pilihan rawatan hiperhidrosis potensi lain yang anda boleh mendapatkan untuk merawat dilema berpeluh anda. Iontophoresis adalah satu proses di mana doktor akan menggunakan caj elektrik kecil di mana dia boleh mengangkut beberapa bahan kimia atau ubat-ubatan untuk pergi melalui kulit. Malah, ia adalah rawatan hiperhidrosis tidak invasif supaya anda boleh yakin bahawa prosedur adalah 100% selamat.

Sungguh, orang yang mengalami hiperhidrosis bernasib baik kerana terdapat usaha-usaha yang berterusan dari masyarakat perubatan untuk penyelidikan dan maju dalam bidang perubatan kerana akhirnya bale untuk merawat malady sosial ini 100% dalam masa yang singkat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar