Rawatan Holistik Untuk ovari Sista - menghilangkan ia Sememangnya

Rawatan Holistik Untuk ovari Sista - menghilangkan ia Sememangnya

Sista ovari pada dasarnya berisi cecair pundi yang boleh berkembang pada permukaan ovari; ini boleh dibentuk di kalangan wanita semua peringkat umur. Ini sista biasanya disebabkan oleh gangguan dalam tahap hormon tetapi sesetengah ubat seperti Clomid juga boleh menyebabkan pembentukan sista ovari. Sista berfungsi biasanya tidak berbahaya dan tidak memberi apa-apa gejala tetapi kadang-kadang ia boleh menyebabkan pendarahan, sakit yang teruk atau demam di mana anda perlu mendapatkan bantuan perubatan dengan segera. Tetapi jika tidak, pendekatan rawatan yang terbaik untuk sista ovari adalah cara yang holistik kerana ia adalah semulajadi.

Di antara semua pendekatan holistik, rawatan yang terbaik untuk sista ovari adalah dengan menggunakan herba. Herba menggunakan pelbagai jenis herba yang boleh mengawal dan memulihkan ketidakseimbangan hormon yang mendasari kepada keadaan asalnya keharmonian dan keseimbangan. Kebanyakan herba ini juga boleh meningkatkan imuniti, mengembalikan kecergasan keseluruhan dan memperbaiki keadaan hati.

Satu perkara penting yang perlu diingat tentang jenis ini rawatan untuk sista ovari adalah bahawa herba tidak boleh menyembuhkan masalah ini dalam sekelip mata. Selepas berunding herba, anda perlu mengambil ubat-ubatan herba yang sesuai untuk sekurang-kurangnya tiga hingga enam minggu untuk melihat hasilnya. Ia adalah sangat penting untuk berunding dengan pakar herba yang diperakui atau naturopath yang boleh membimbing anda dengan cara yang betul terapi.

Chasteberry atau Vitex agnus-Casta adalah herba yang sangat penting yang digunakan dalam rawatan untuk sista. Ia amat berkesan dalam apa-apa keadaan di mana keseimbangan hormon terganggu. Satu lagi herba perubatan penting ialah Red Clover yang mempunyai kesan seperti estrogen dan juga bertujuan untuk mengimbangi aduan hormon. Yang ketiga adalah Cohosh Hitam yang merupakan pengatur haid yang sangat kuat dan satu lagi hormon mengimbangi herba perubatan.

Beberapa herba lain yang boleh mengesyorkan oleh pakar herba anda dalam rawatan untuk sista termasuk dandelion yang boleh membersihkan di hati dan dengan itu mengawal paras hormon. Milk thistle, Wild Yam dan Debunga lebah adalah semua herba yang boleh bertindak dengan cara yang sama untuk memerangi masalah sista ovari dan mencegah pembentukannya. Cara herba adalah sentiasa yang paling tulen, pilihan yang paling selamat dan kanan dibuat untuk menyembuhkan sista ovari. Ia boleh dikatakan bahawa tiada kerja-kerja sebagai tukang cuci, lebih selamat dan sempurna sebagai herba yang terpilih selepas banyak penyelidikan dan kajian untuk merawatnya.

Anda sentiasa boleh pergi untuk mencari ubat-ubat yang betul dan bukannya mencari pilihan yang lebih cepat untuk menyembuhkan masalah anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar